If you like it, crown it! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Armgard Vergunst - WaarBenJij.nu If you like it, crown it! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Armgard Vergunst - WaarBenJij.nu

If you like it, crown it!

Blijf op de hoogte en volg Armgard

07 Oktober 2015 | Kenia, Eldoret

'Karibu katika Kenya!' Met deze woorden werd ik 48 uur geleden in het vliegtuig naar Kenia verwelkomd door mijn buurvrouw. Na onze eerste nacht in Nairobi hebben we de dag erna meteen wat mogen proeven van het Keniaanse begrip 'tijd'; tweeënhalf uur later dan gepland werden we door de matatu opgehaald om vervolgens naar Eldoret te reizen. Een hele belevenis an sich. Ik dacht dat ik mijzelf goed voorbereid had wat betreft Keniaanse rijstijl, maar dat viel tegen. Zes uur later en heel wat indrukken rijker kwamen we dan eindelijk aan in Eldoret.
Onderweg zijn we van alles tegengekomen, zoals krottenwijken, straatkinderen, gelukkig ook heel veel schoolkinderen, villa's, mensen langs de kant van de weg (heel veel mensen, en niemand weet wat ze er exactly doen), berglandschappen, apen, zebra's, zwerfhonden, geiten, etc.

Vandaag hebben we kennis gemaakt met de stad Eldoret. En ik kan je zeggen, het is er druk. Heel erg druk. Eenmaal bij ons guesthouse waren we dus lichtelijk gesloopt. Hier bleek ons deurslot ook nog veranderd te zijn, waardoor we wat stonden te klungelen met de sleutel, dit resulteerde in een kapot slot wat daaropvolgend weer als gevolg had dat we onze kamer niet in konden. Mannetje 1 werd gebeld om het slot te maken, maar deze bleek niet op te komen dagen. Mannetje 2 gelukkig wel en drie uur later (jaja) was het probleem gelukkig weer opgelost.

But no worries, we hebben ook heel veel leuke dingen gezien en beleefd vandaag. Teveel om op te noemen en denk ook te langdradig om allemaal te gaan lezen. Maar om toch maar een tipje van de sluier te lichten: sympathieke Kenianen die standaard vragen hoe het met je gaat, een supermarkt waar ze serieus alles hebben en een eettentje waar je ordinaire pizza's en patat kan bestellen.

Tot vrijdagmiddag zullen we nog van een douche en internet kunnen genieten in ons guesthouse in Eldoret en daarna zullen we naar Plateau gaan waar onze eindbestemming zich bevindt. We zijn al in het trotse bezit van een dongel die ons van internet moet voorzien, maar het is en blijft de vraag of dit goed gaat werken.

Liefs,
Armgard

• 09 Oktober 2015 - 11:06

Pa:

Als je verpleegkundige ooit zat bent kan je ook nog ..... Ja verslaggever worden.
    Leuk